hoppower

Alla inlägg under oktober 2011

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 30 oktober 2011 13:16

Hej alla!Jag sitter i ridhuset med ollsan och ska kolla på när en tjej rider:)Igår red jag lektion som vanligt! Vi hade dressyr jag fick en häst som heter popeye.De gick bra men han va lite stark !Jag kanske lägger ut bilder senare?!För jag bloggar ifrån mobilen ! Jag har fått en iphone 4:DVi har ju lov nu en vecka jippi!!Men ha de bra ses!

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 27 oktober 2011 19:07



den e fett bra <3


//ollsan


Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 27 oktober 2011 18:35

hej !!


3. det här behöver jag träna mer på



ja ....


jag behöver träna mer på att rida lite mer ordentliga vägar när jag rider , som på dressyrtävling och så ;pdt gick inte alls bra när jag tävlade dressyr x) okej det var första gången , man får träna sig fram !


Ta för mig lite mer kanske , inte för mycket , det blir inte bra då .


Våga lite mer, har blivit lite osäker igen inom hoppningen :/

Men ja , jag får öva och inte ge upp ;)


det var nog det ! :)


//ollsan <3






Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 26 oktober 2011 17:49





gammal ... i know

men jag och julia satt och lyssna på dne bara för att hon satt och sjön den innan vi satte på den ;p så skyll på henne !

så för att det ska bli lite roligare för er :) och inte bara tråkiga inlägg eller bara text !

//ollsan


Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 26 oktober 2011 17:32

hejhej !

e hos julia och ska med henne på ridningen ....


ja till det jag ska skriva om ;p




Dag 2. När och varför jag började rida


jag började rida för snart 5 år sedan :)


Sofie och amina ( en tjej som jag gick i samma klass som innan) red på den ridskolan som jag rider på nu.

Då blev jag väl intresserad ;p för jag hade gåttpå gymnastik och fotboll och allt sånt, men det blev inget mer med det .


så jag provred , och min pappa var livrädd för hästar och han ´fick leda mig och sånt , och det gick inte ALLS bra ..

så sofies mamma fick ta över , jag var skit rädd för att trava typ xP


och pappa gillade inte ridskolan så på sportlovet efter det så red jag sån kul i fem på min gamla ridskola .


och jagtyckte det var jätte kul så jag började rida där :)


jag red där i typ 3 år , sen mandsan ( min bonussyster om ni inte visste det ) red på den ridskolan som vi båda rider på nu . så min mamma och hennes pappa tyckte det var bättre om jag red där på lördag så blev det inte så mycket körning på tisdagar ( jag red på tisdagar på min gamla ridskola ) och så blev det sent hem och så .


och jag gillade hästarna och sånt mer på den ''nya'' ridskolan , och där var boxar och jag vågade knappt gå in och vända hästen i spiltan på dne gamla ridskolan :/

så jag började på denna ridskolan som jag går på nu ! :D


typ ett år senare i maj så provred jag razzel :D

så jag hade han i 9 månader ? sen slutade jag ju :'(((

jag var krossad !


och razzel kommer alltid vara min favorit ! <3 oavsätt vad !


men ja , så nu vet ni om det :)))


här e bilder från när jag är nybörjare , är inne på julias data så hon har inga bilder på mig ju ;p

http://hoppower.bloggplatsen.se/2011/10/04/6373796-inga-komentarer-bilder-tips/#kommentarer





men ja ha det bra !

//ollsan <3

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 25 oktober 2011 17:10

Hej alla!

Jag sitter hemma i soffan och  sjuk...

Har inte jort mkt idag i med att jag e sjuk-.-


Igår va jag med Nellie (kusin vitamin) och hon gjorde vid mina naglar:)

Jag är skit nöljd med dom!!


 

Inte världens bästa bil menmen..

tycks ?


Mandsaan!<3



Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 25 oktober 2011 16:54

hej !

tänkte dra igång med dom dagarna nu .


dag 1. Bild på favorithästen



det e nog inte så svart att lista ut . det är ju såklart RAZZEL <3



   

(jag vet fel håll...... så kunde razzel stå hur lungt som helst ^^ )


 




men ..... bara för att det ska bli lite roligare och jag tror inte ni visste att jag har faktiskt favoriter på ridskolan med :p


jag gillar flera på olika sätt , så drf får ni flera !



zacc: Det var han jag tävlade , zacc är en underbar häst ! och innan älskade jag små hästar :p haha

och han e underbar att rida och jag älskar att hoppa han , och han kan även busa och sånt , men det är bara kul ibland ;)

     

 (zacc är en b-ponny , jag e snart förstor för honom :/ men jag satsa mer på lite större hästar nu ;) )





Nästa häst eller ponny är Wera :

Wera är otroligt snäll och jag bara ÄLSKAR att rida henne ! jag red henne rätt mycket nu den senaste tiden :p fast har inte ridit henne på ett tag nu :/ men ja ....


jag älskar hennes galopp och trav ! dom e jättehärliga ! och hon e underbar att hoppa så mjuk e hon !

och hon e lätt att följa med på ... har en video när jag hoppar tpy 85 med henne :)))


wera är en c-ponny, jag var lite osäker när vi skulle hoppa det , så sprang hon åt sidan så fråga jag om ridläraren kunde sänka lite, men så sa hon att hon kunde ta ner bakbommen , det gick väl lika bra ;p

.......jag vet jag var lite feg :/ men ja , man ska inte göra något som man e osäker på !


ni får se videon i nästa inlägg för ja , man måste ladda upp det först ¨på sån grejsing:p

ja här e bild !


bara för det så har jag ingen bild x) ni får se denna ;p

 







ja ... kommer inte på så många fler ;p men ni får nöja er med dom :)

egentligne så skulle jag bara skriva en x) men detta blir ju extra kul !


eller hur ?


aja !

vi ses


//ollsan <3



Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 25 oktober 2011 14:34

...... som sagt jag tänkte börja göra en ny grej .. nämligen att jag för varje dag ( om jag e inne) skriva en sån här grej ,

... första dagen så lägger jag in en bild på favorithästen osv ...

ja ni kan själv läsa :


1. En bild på favorithästen

2. När & varför jag började rida

3. Det här behöver jag träna mer på

4. Det här är jag bra på

5.  Favoritbilder jag tagit

6. Alla hästar i stallet

7. En sak som aldrig får hända

8. Min största rädsla inom ridsporten

9. Någon du skulle vilja byta liv med för en dag, och varför ?

10. 10 saker du inte visste om mig

11. En låt som påminner om en häst du älskar

12. Min favoritgren

13. Min högsta dröm

14. saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

15. varför får hästar och ridning mig att må bra ?

16. En bild som gör mig lycklig

17. låtar som jag lyssnar på när jag är arg , ledsen och glad

18. en bild jag aldrig publicerat förut

19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det

20. något jag vill göra

21. Någon jag vill träffa

22. någon jag vill träffa igen ... ( jag kommer nog hoppa över den //ollsan )

23. hoppning / dressyr

24. mitt motto

25. någon jag träffar vardagligen

26. någon som älskar mig

29. någon jag skulle riskera livet för

30. mitt mål med ridning


så !

då får vi se hur det går ! :)


skulle detta vara kul och se vad jag skriver om?


//ollsan <3

Presentation

hej ! vi e två hästgalna tjejer ! här kan ni läsa om hästar och massa annat kul :)
MVH hoppower

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards