hoppower

Alla inlägg under november 2011

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 30 november 2011 15:59

hej !


jag funderar på att byta design + header , vad säger ni om det ??


och vilken färg isf ?


Grå

svart

rosa

vit

blå

grön

brun

röd.....


ja ni får säga själv !


och skriv gärna om det ska vara många bilder på mig och mandsan i headern ( asså när vi rider och så )

eller om det ska vara en på mig och en på mandsan i bilden .

ja ni får komentera vad ni tycker skulle vara fint !


ha det brao !

//ollsan <3

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 30 november 2011 15:32

hejhej !


kollade på Klart.se och det skulle snöa i stockholm eller där typ nu till helgen eller nästa vecka och så ,

och nu på söndag ska det bli 5 grader!

och sen nästa vecka ska det bli 8 eller 9 -.-'''''''



Det hade typ inte varit såhär varmt på över 100 år typ !


Och det e den 30 November !


Jag saknar snön !

Det är mysigt att rida i det !


Tänk så kommer det ingen snö varken i år eller nästa år osv ...


Jag tycker man ska tänka mer på miljön och alla utsläpp !

För fan !

Jag vet inte hur FN eller vem det e diskuterar det ! men jag tycker det är viktigt att vi är miljövänliga !


Tycker inte ni det ??!!


ja iaf ..... skriver fler inlägg snart .

Sen ska jag göra tråkig läxa -.-' vi har rätt mycket läxor som jag ska hinna med !

see ya !

//ollsan <3


   

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 30 november 2011 11:27

hejhej


nu e jag hemma med julia, vi har låång lunchrast !


Vi fick sluta tidigare på klassrådet.


Sorry för dålig uppdatering, har varken haft tid eller lust !


En tråkig nyhet är att jag börjar bli sjuk !!!!!!!




ORKAR INTE !


jag har över mycket lock för öronen , jag blir så när jag blir förkyld eller ont i halsen osv , sen har jag ont i halsen , hostar och känner mig inte riktigt frisk.


Det är över många som e sjuka , min familj börjar bli sjuka och hur många som helst i skolan !



Hoppas lärarna blir sjuka bara .... heheh.



Men ja , bloggar mer när jag kommer hem !


TIPS PÅ INLÄGG ?


Funderar på att byta design och header , vad sägs om det ?



vi ses !

//ollsan <3


 




Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 29 november 2011 15:40

hejhej !



sooorrryyyy för dålig uppdatering !

har varit i stallet hela helgen och sen har jag inte haft tid, och den datan hos mamma e seeeg !


Nu e jag med JULLSAN  och hon tjockar sig med en lussebulle ... vilket jag gjorde innan också , hehe.



Har inte mer att skriva än att det gick helt ok på ridningen i lördags .

Jag hade Iris och vi hade bommar. det gick inte speciellt bra när vi galopperade över bommar på en volt x)

Hon var seeeg !


Men ja, hade helt svårt att nå om hennes mage , man fick ta bak dom för att nå :/

Och jag e inte jätte lång heller ;p


men ja , bloggar mer imorgon !


fortsätt med komentarerna :DDD

//ollsan <3

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 23 november 2011 15:17


hejhej !


Jag gjorde sånt bra schema så bara togs det bort när jag skulle spara !


Men ja ...


Ett litet schema för resten av veckan :



Torsdag: Läxor , chilla


Fredag: Kompisar ? städa i rummet osv.


Lördag : RIDA !


Söndag : Rida / Stallet !



JA så ser det ut.



Idag ska jag göra fuuuuullt med läxor !



orkar inte ! vi har matte , geografi och engelska till imorgon och vi har rätt mycket i engelsk !

Sen har vi biologi prov till fredag ! -.-' och så ska vi göra klart ett sånt släktträd i spanska typ till fredag som vi ska redovisa nästa vecka -.-'


Det värsta jag vet e att stå och redovisa något för klassen ! jag blir helt nervös! ja jag måste bättra mig i det !


Får börja prata mer på lektionerna  ! hahahaha .....


E ni osså nervösa när ni ska redovisa eller ni tar det som ingenting ?

 

//ollsan <3



Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 23 november 2011 15:05

Att någon i min familj eller någon nära går bort !!!!!


Eller att jag förlorar Razzel helt !


Och att alla mina vänner skulle försvinna eller bli ovän med dom !


Och typ att jag inte blir handikappad och måste sluta rida och inte kan delta i lika många saker :/

usch fy vad hemskt ! tycker riktigt synd om människor som har det så ;(


------------------------


Bara för att jag e nyfiken på er också !


Säg något som ni vill att det aldrig ska hända !!

 

ha det brao !


//ollsan <3



Saknar dej morfar !

Snart ett år sedan du försvann från oss på jorden !<3

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 21 november 2011 18:40

hejhej !


Känner att jag har växtvärk i benen :(


vill inte växa ifrån vissa hästar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


I skolan kan man vara liite längre men i stallet vill jag typ stanna kvar i växten !


Och jag vill inte växa för mycket när det kommer till Razzel !


inte för att jag inte  rider han speciellt mycket men ändå ! :/


Saknar Razzel ! :(


Saknar OSS !



Vill ha en häst som man kan rida utanför ridskolan !

då skulle jag förbättras jätte mycket !


Jag förändrades jätte mycket när jag hade Razzel !

Nu har det mesta stannat upp :/


Saknar vår tid tsm :( Fastän det var riktigt jobbigt att åka till stallet när det var typ bäckmörkt och skit kallt och man var tvungen att rida ute ! haha <3


   

Älskar dej ponny <3 ingen kan översätta dej !<3


jag vet ..... tråkigt med gamla bilder :/


//ollsan <3

Av mandsaanollsaan mandsaanollsaan - 21 november 2011 18:06

hehe ..... en sak som jag måste (enligt mig själv) förbättra mig i det är att våga hoppa !


När Mandsan hoppade så det e ett galoppsprång mellan hinderna , så iris fick ta i mycket för att komma över , och jag hade en mindre häst ! så jag tänkte '' nä detta kommer Wera aldrig klara ! ''


så min ridlärare , eller ja vi hade en annan den gången , hon lade ner den bakre bommen .


Det såg iaf rätt fint ut :D


Wera är SUUPPPEEER härlig att hoppa ! bara älskar henne !


Det hindret ligger på 90 ungefär !


SPOLA FRAM TILL 1:00 UNGEFÄR FÖR ATT SE NÄR JAG HOPPAR DET !



 


//ollsan



Presentation

hej ! vi e två hästgalna tjejer ! här kan ni läsa om hästar och massa annat kul :)
MVH hoppower

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards